السبت، 23 نوفمبر 2013

مع ست لهلوبة .. نظمي أدراجك بشياكة وكمان ببلاش

النهاردة ان شاء الرحمن حنكمل سلسلة
" بيتي وأولادي دايماً مرايتي"
وأفكار التنظيم اللي بدأناها مع بعض من فترة

واتفقنا في المواضيع دي ان التنظيم لا يقل اهمية عن التنضيف
لأنه بيخلي التنضيف اسهل وكمان بيظهر مجهودك

 

 وبما اننا دايماً بندور على افكار جديدة لتنظيم البيت واستغلال كل مساحة ممكنة بشكل سليم عشان نخلص من شبح الكركبة

فعشان كده جبتلكم فكرة "طوييييييلة" عن تنظيم الادراج
 

الفكرة ببساطة ان كلنا بنضف ونرتب الادراج وترجع تتبهدل من تاني وننضف تاني وتتبهدل تاني
وتحسي انك في دوامة طول الوقت

فعشان كده حنرتبهم من غير ما ندفع ولامليم
دايخةدايخة
إزاي يعني؟؟؟؟
يعني حتجيبي كل العلب الكرتون اللي عندك في البيت
وكل ما تجيبي حاجة تدخلي الكرتونة بتاعتها في الخدمة على طول

وزي الشاطرة تجيبي ورق هدايا، او جلاد، او استيكر بتاع الزجاج

ولزقي وظبطي وعيشي حياتك

والصورة اهي: شارحة نفسها
وعموماً اي استفسار
انا تحت امركم

مع omjudy نظمي أدراجك بشياكة وكمان ببلاش

هناك تعليقان (2):

  1. كيف تختار نقل أثاث مكتبي شركة نقل اثاث بابها


    عند القيام بعملية اختيار أثاث مكتبي مع شركة نقل عفش بابها
    يجب أن تعرف بعض الخطوات التي تساعدك في الوصول لأعلى كفاءة تناسب ذوقك ومكانك ومن هذة الخطوات

    قياس المساحة المطلوبة للمكان : فالمساحة عامل مهم جدا عند اختيارك لأثاث مكتبي منظم ومرتب وهذة الخطوة مهمة حتى لا يكون المكان مزدحم والأثاث مزدحم ويكون غير مرتب مع بعضه البعض من هنا نقول أن الرسم التخطيطى المبدأى للمكان يساعدك فى عوامل كثيرة شركة نقل اثاث بابها
    ,وذلك لأنك تكون على دراية كاملة بمقاسات الأثاث الذى ستقوم بوضعه فى مكتبك ,أو شركتك شركة نقل اثاث بابها

    ردحذف

AddThis